Založ si blog

Vakcína. Vedľajšie účinky – osobná skúsenosť.

Pred pár dňami som osobne absolvoval očkovanie vakcínou (Astra/Zeneca) a chcem tu podať objektívne svedectvo o vedľajších účinkoch, ktoré som zatiaľ u seba zaznamenal.

Pre objektivnosť a vedeckú presnosť udávam niekoľko relevantných skutočností z mojej osobnej anamnézy.
Som mužského pohlavia, v rizikovej vekovej skupine 65+, z relevantných zdravotných indikácií, ktoré som aj uviedol pri vstupnom rozhovore s lekárom, to je senná nádcha – peľová alergia (jarné dreviny a jesenné byliny) –  kontrolovaná, stabilizovaná, kompenzovaná. Pre diagnózy som v protokole uviedol aj predpísané a užívané lieky.

Pri podaní vakcíny (o 9:33 hod. dopoludnia) ani v čase čakania a pozorovania v mieste vakcinácie som nemal žiadne problémy (žiadne bolesti, závrate a pod.) .

Popoludní, večer, v noci a počas nasledujúceho dňa som  zaznamenal (aj pomocou objektívnych meracích prístrojov) nasledovné tri druhy vedľajších účinkov.

1. Popoludní, asi po 6 hodinách po podaní vakcíny, som zaznamenal mierne zvýšenie teploty, ktoré pretrvávalo aj v noci. Ráno – a ani v ďalších dňoch už nebolo prítomné. Išlo o zvýšenú teplotu v intervale 36,3 C – 36,7 C. Meranie som vykonal opakovane a striedavo dvomi rôznymi kalibrovanými teplomermi (digitálny teplomer podpazušný zn. MicroLife a starší ortuťový teplomer – tzv. rýchlobežka, rektálna – s asistenciou). V bežných normálnych podmienkach je moja priemerná telesná teplota v jarnom období (marec-apríl) 35,8 C.

2. Výrazné potlačenia prejavov peľovej alergie. Štípanie očí – úplne vymizlo v priebehu prvého dňa – a bolo výrazne slabšie ešte aj počas druhého dňa. Na tretí deň po očkovaní sa stav vrátil do stavu, aký je u mňa bežný už desiatky rokov počas prvých marcových týždňov. O niečo slabší a kratší bol pokles produkcie sopľa (nosného sekrétu), ktorý sa taktiež po dvoch dňoch vrátil do sezónneho priemeru.

3. Skvalitnenie erekcie. Tento vedľajší účinok sa prejavil opakovane v čase 12-22 hodín po podaní vakcíny. Prejavil sa v dĺžke (čas trvania erekcie), tepovej frekvencii a tuhosti erekcie. Časové hodnoty (v sekundách) a tepovú frekvenciu (1/sek) som meral pomocou osobného smart náramku (FitBit, model Inspire HR čiernej farby), tuhosť bola hodnotená expertíznym odhadom. Kontemplárny index kvality erekcie vzrástol v priemere o 278%. Presné hodnoty v súlade s protokolom GDPR (Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov) poskytnem – vrátane fotodokumentácie – iba na písomné vyžiadanie kompetentným orgánom a zdravotníckym autoritám SR a EU, v krajnom prípade orgánom činným v trestnom konaní.

—-

Svoj zdravotný stav aj naďalej s nádejou pozorne sledujem. Vedľajšie účinky podľa bodov 2. a 3. sa však zatiaľ už – bohužiaľ – neopakovali. Uvidíme.

OČKOVANCI A PREKONANCI

20.11.2021

Je to jasné. Treba nám rozšíriť slovnú zásobu. Slovník slovenského jazyka. Počas pandémie Covidu sa v tzv. úradnej reči dnes už veľmi často objavuje slovné spojenie označujúce človeka, ktorý je zaočkovaný (proti COVIDu) a potom ďalšiu veľkú skupinu jedincov, ktorí chorobu (COVID) prekonali. Viacslovné formulácie označujúce takýchto jednotlivcov sú dosť [...]

Matovič – inficovaný, zmyslov zbavený

17.04.2021

Znova som raz zhrešil. Porušil som svoju vlastnú prísahu. A zasa som raz sledoval tlačovú besedu nášho spasiteľa. Deväťbolestného Jegora Pomätenoviča ONaNO-a, patróna Slovenska. Nechcem teraz rozoberať obsah a formu jeho vyhlásení ani to, prečo zasa tak vystrájal. Mňa zaujal najmä jeho aktuálny zdravotný stav. Chudáčik. Mal oči plné sĺz a ústa plné nenávisti a [...]

Odpúšťam vám. Ale draho to zaplatíte.

28.03.2021

„Odpúšťam vám. Ale draho to zaplatíte!“ Povedal svojho času Vasiľ Biľak – blahej pamäti. Bolo to po tzv. normalizácii, krátko po tom, ako zdravé jadro komunistickej strany porazilo oportunistov a revizionistov. „Odpúšťame vám, súdruhovia. Odpúšťame, ale nezabúdame.“ A ešte dávno – takmer 300 rokov – pred Vasiľom tieto slová [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

johanpp

Všetci nemôžu byť filozofmi, ale každý by mal vo vlastnom záujme aspoň desať minút denne rozmýšľať.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 60
Celková čítanosť: 413567x
Priemerná čítanosť článkov: 6893x

Autor blogu

Kategórie